Nuffnang

Friday, March 20, 2015

LV ALMA MONOGRAM PM

Hai..lamanya tak menulis. Hari ni nak stop dah cerita pasal bisnes emas. Kita cerita pasal handbag nak? Biasalah perempuan dan handbag ibarat isi dengan kuku, aur dengan tebing. Haa gichewww!

So, For the year of 2015 I started with buying a handbag. LV bag. Actually, it's not that NEW la sebab aku beli handbag preloved. Just new in my collection la. Laki aku tak habis-habis menganjing cakap handbag aku buruk. Lelaki memang macam tu kan, mana ada nilai estetika diorang ni. Season ok season, classic, timeless..hahaha mana diorang faham.

Well, dah lama aku ushar handbag ni. Niat memang nak cari yang preloved je sebab tak mampu nak grab yang baru. Maklumlah ridiculous giler kot harga LV kat butik KL ni. Aku pulak jenis yang bukan penyabar, nak kirim-kirim kat personal shopper rasa tak best pulak. Sebab tempoh menunggu tu lebih kurang 2 minggu juga.




Belek2 IG ada jumpa laa satu IG ni @littleclubhouse. Owner dia datin katekawww.. tapi datin yang sangat humble bagi aku laa. Kitorang deal secara COD. Aku pergi ke rumahnya di Marc Recidency yang terletak di sekitar KLCC tu. Perghhh memang tempat orang kaya laa situ. Harga handbag preloved ni RM2700. Aku tak tahu harga sebenar new Alma kat butik, so aku tak tau samada harga yang aku bayar ni murah atau mahal atau berpatutan ke tidak.



2 minggu lepas tu aku teringin kat wallet pulak. Aku ni pantang betul kalau teringin mesti dapatkan jugak. Kalah la orang mengidam. Itu nanti aku sambung cerita kat entry lain.










Friday, December 19, 2014

Refund dan Cashback kat mana?

Assalamualaikum sume...

Seminggu dua ni ramai pulak yang whatsapp bertanya pasal manipulasi emas. So sorry I can't say much buat masa sekarang. Sebab saya pun salah seorang mangsa sontot pengelola2 program. Sadis sangat.

2 program saya join, dua2 pon sontot. Tapi dua2 pengelola ni janji nak bayar this month. Well baki nak ke tahun depan pun ada 12 hari je lagi. Entah dapat entah tidak duit saya tu balik. Menyesal sekarang pun tak berguna sebab pilihan sendiri kan nak join ni. Program under Tok Belagak (DEPB) saya masuk loaded 8. Modal saya tabur semua sekali RM16,500. Wakalah baru bagi RM 1500. Balance ada lagi RM15,000. Satu lagi program saya join dengan Kazanah Bangsa. Program Pisang Manis Version 2 (PMV2). Dalam program ni saya letak 100g pramp. Modal RM 12,800 kongsi bersama kawan saya. Sepatutnya dapat cashback RM10,500 selepas 7 hari. Tapi sekarang dah sebulan lebih tak nampak satu sen pun.

Saya pun tak faham apa pengelola2 ni buat dengan duit customer. Ramai yang terkena...bukan saya sorang je. Hari2 meroyan kat group mangsa2 sontotan ni. Harap ada la sinar sebelum masuk tahun baru 2015 nanti.

Disclaimer: Dah serik nak join mana2 program lagi dah. Better buat sendiri je. Pegang emas sendiri, jual beli sendiri.



P/s: Hutang wajib dibayar walaupun tidak dituntut. Apatah lagi kalau hari2 dirayu oleh pemberi hutang untuk mendapatkan hak mereka balik. Andai kata si pengelola2 bahlul ni tak bayar jugak duit saya. Get ready merangkak cari saya kat akhirat kelak!


Wednesday, December 03, 2014

Used Rantai Tangan 916 untuk dijual murah-murah!

Hai semua, Assalamualaikum...

Saya ada seutas rantai tangan pasir hollow untuk dijual murah-murah jer. Cuma RM123/g


Boleh whatsapp saya di nombor 013-8989917 (Ada)
COD area Rawang
Postage RM6 sm/ RM9 ss

Thanks!!