Nuffnang

Tuesday, November 09, 2010

Kompilasi tips untuk perut KEMPIS menawan!



urghhh perut moncett. mencikkk!

1. Perut muncit sebab makan tak sikit
so, apa nak buat? jom kita review tips dari blog kevinzahri.com. Bagi sesiapa yang malas nak terbang ke blog dia boleh baca kat sini je. 


  1. Penting kualiti daripada kuantiti! Tidak perlu melakukan beratus-ratus sit ups setiap hari! 1 ataupun 2 sessi seminggu dengan latihan berkualiti adalah lebih baik. Don’t overtrain.

  2. Untuk merangsangkan otot abs anda setiap sesi, pelbagaikan latihan abs ! Gunakan latihan yang berbeza untuk latih abs daripada sudut yang berbeza. Bahagian abs termasuk, upper, mid, lower dan obliques.

  3. Fokus kepada contraction otot abs semasa latihan! Make sure its your abs that is doing the work dan bukan bahagian otot yang lain (back, leher dll).

  4. Fokus kepada pernafasan. Hembus nafas ketika “exertion” (ataupun ketika melakukan “crunch”). Ini akan membolehkan anda contract otot abs dengan sebaik mungkin

  5. Untuk sessi workout abs, lakukan 2-3 latihan yang berbeza. Sebagai panduan, stick to 3 set bagi setiap exercise dan 15-20 ulangan (reps) bagi setiap set!

  6. Latihan abs yang terbaik tidak akan menolong anda untuk kempiskan perut selagi adanya lapisan lemak antara otot dan kulit!

  7. Penjagaan makanan adalah mustahak untuk memeliki bahagian perut yang cantik! Elakkan makanan berminyak, garam. Minum banyak air dan pastikan anda mengamalkan diet yang seimbang.

  8. Look after your calories. Seperti mana yang saya katakana dahulu, anda harus create calorie deficit untuk membakar lemak berlebihan!

  9. Latihan cardio ataupun bersukan adalah cara yang sesuai untuk membakar calorie berlebihan! It also makes dieting easier as kita tidak perlu jaga pemakanan dengan terlalu rapat!

  10. Jika anda telahpun kurangkan lemak badan tetapi tidak lagi nampak abs yang cantik, kurangkan pengambilan sodium (yang takung air badan) dan make sure semasa latihan, abs are fatigued. Tingkatkan ulangan ataupun beban jika perlu!
2. Petua bagi yang malas nak buat senaman bagai.

Petua 1
Kamu bancuh segelas teh tanpa gula then, perahkan sebiji limau nipis. Minum. Konfemmm tercirit lepas tuh. hahaha serius weh. Buat la hari hari kempis la perut tu.
*sesiapa yang ada gastrik harap jangan tiru langkah ini


Petua 2

Kamu amik sedikit kapur makan dan perahan jus limau purut. Then, gaul kedua dua bahan hingga sebati. Sapukan campuran bahan tersebut pada perut kamu setiap malam sebelum tidur. Biarkan ia kering pagi esok baru basuh.

Petua 3
Kamu beli losyen Secret Garden untuk bakar lemak tu. Sapu kat perut dua kali sehari tiap tiap hari. InsyaAllah berkesan hendaknya. Secret Garden tau jangan beli yang Dunia Herbs atau Yusmira Trading. Bukan kata tak jadi, tapi lambat kesannya berbanding Secret Garden. Mengikut pengalaman kawan dan diri sendiri. Tapi jangan jadi macam aku dua tiga hari je maintain sapu. Lepas tu dah tak amalkan. Hampas kelapa betul. 

3. Cara lagi mudah

Kamu pakai je korset. Kan berlambak di pasaran. Pakai selalu insyaAllah jadi.


Amalkan la kalau nak pewoot yang macam nih

sexxayy...lalalalala~

perghhhhhhh!
Mudah je sebenarnya kan...mau tak mau aje masalah nye. Bak kata pepatah..jeng jeng jeng...

"uhuk uhuk uhuk...hendak seribu daya, taknak seribu dalih"


WhAteVEr:teringat pulak gaya cikgu bahasa Inggeris(Sir Muhamad) aku cakap pepatah ni waktu aku darjah lima. Beliau selalu cakap pepatah ni kalau ada budak yang tak siap homework yang dia bagi. *sambil cubit pewoot ooo* sakit. Aku pernah rasa gak. hehe


No comments: