Nuffnang

Monday, October 11, 2010

Frust tengok segelintir umat manusia



Macam-macam hal lah manusia nih. Bukan nak cakap aku ni baik sangat. Aku pun still manusia biasa yang tak terlepas dari kekhilafan. Nobody is perfect right. Tapi aku sangat terkilan tengok life sorang hamba Allah. Well known person jugak tapi tak sefemes Lisa surihani or Siti Nurhaliza lah. She is a sexy model. No need lah to mention her name. She used to be non-muslim before this. But then now, she's already converted to our religious. ISLAM. Yes she's a Muslim now. She married with Malay.

 Tapi sangat sedih melihatkan gaya hidup mereka. Si suami pulak kemana perginya tanggungjawab untuk menegur isteri anda? Dah Muslim tapi still seksi meksi. Bertatu segala bagai and siap boleh bangga ngan tatu tersebut. Well, dah ada sorang anak dah pun. Apa yang paling menggerakkan hati aku untuk tulis entry ni adalah sebab kesian giler kat anak dia tu. Anak dia boy. Kecil-kecil dah diajar pergi bar, pergi club. Baru umur 2 tahun u olss. Apa nak jadi??? No wonder la bila besar nanti perangai entah pape. Mintak dijauhkan..InsyaAllah. Moga-moga thats baby boy tak jadi bukan-bukan macam his parents.

Dia ni dah pernah kena kutuk kaw2 punya kat facebook. Satu je yang bagus pasal dia ni. Dia tak melenting bila orang kutuk dia. Siap boleh layan lagi. Then bagi nasihat kat orang yang kutuk dia balik. Cakap kutuk orang lagi berdosa. Tapi ye lah. Dah macam tu sapa tak mau kutuk. Eh, aku pun tak kutuk dia. Aku cuma terkilan tengok dia. Moga-moga one day she's realise and bertaubat. InsyaAllah. Sama-samalah kita doakan. Amin.

Wahai lelaki. Tak takutkah anda dengan balasan Allah nanti. Dosa sendiri pun tak tertanggung nak tanggung dosa si isteri lagi. 

p/s: agak-agak korang tahu tak siapa?

No comments: