Nuffnang

Thursday, October 21, 2010

what will i be 10 years from now!


what will i be 10 years from now
what will i wear
how will i look
what will i do
i think too much
is the rain still the same

ok. tipu. itu lirik lagu AIZAT. Years from now!

kearah yang lebih serius. 10 years from now. What am i going to be huh?
maybe aku sedang termengah-mengah mengajar budak-budak sekolah. maklumlah dah tua dah. 32 kot. ke muda lagi? macam muda lagi je kan. ermmm ataupun dah bertukar profession melangkah setapak ke atas. jadi lecturer. atau pun sedang kalut menyediakan sarapan, mop lantai rumah dan basuh baju anak-anak dan suami? erkk.. yang last tu aku suka. hihi jawatan aku jadi surirumah educated dengan gaji campur elaun RM3500 sebulan. wallaaaaah. ada ke orang nak kawen ngan aku pasni?


whatever. first kalau aku still seorang guru. maybe waktu tu aku dah balik mengajar semenanjung Malaysia. maklumlah cita-cita aku nak berbakti di Sabah. siyes weh. kalau orang lain nangis-nangis tak nak gi Sabah. aku dengan rela hati nak mencampakkan diri aku sendiri ke sana. Dengar cerita macam best jugak mengajar dekat Sabah tu. Okey aku bajet dalam 5 tahun je la aku kat sana. apa yang paling best kalau kita mencampakkan diri kita ke Sabah ni lepas 5 tahun kat sana kita boleh balik mengajar di kampung halaman terus. moral of da story here is 'jom posting Sabah ramai-ramai'.

my ex-students in Sultan Abu Bakar Girls School.

erkkk tengok apa aku ajar dorang tu..hik3x
second. maybe aku dah ada paling kurang pun 3 orang anak waktu tu. wah meriahnya! 

third. aku dah ada kereta idaman kalbu. Nissan Latio sport. tak kisah lah kalau waktu tu dah keluar kereta model baru yang lagi canggih manggih macam buah manggis ke. aku still setia kat kereta tu jugak. 

perghhhhh meleleh air liur beb

fourth. aku dah ada rumah banglo hasil rekaan aku sendiri. note that dulu cita-cita aku nak jadi arkitek. seriusssss cita-cita tu lah aku duk tulis kat dalam buku biodata kawan-kawan aku dari darjah empat sampai darjah enam. tiap-tiap tahun pulak tuh. dorang tu memang tiap-tiap tahun akan buat buku biodata baru. kenapa entah. toksah duk cakap orang. aku pun sama. tehee(@_@) 

fifth. aku dah pergi Mekah tunaikan haji. bawak sekali parents aku. ditanggung beres oleh aku. bila lagi nak berbakti kan? jasa dorang membesarkan aku pun tak terbalas. ishh..tetiba rindu dorang pulak. sabarlah minggu depan bukan ke kau balik? erkk

sixth. emm lima dah laa...aku dah ngantuk giler. sambung lain kali plak. kamu-kamu semua takkan baca je. cerita lah sket apa yang kamu-kamu bayangkan kamu bakal jadi 10 years from now.



p/s: kita hanya mampu merancang namun Allah yang menentukan segalanya. Wallahualam.

No comments: