Nuffnang

Friday, June 24, 2011

PEER PRESSURE

Maksud PEER PRESSURE mengikut kamus otak aku adalah tekanan yang wujud dalam diri sendiri diakibatkan oleh rakan sebaya. Haha pandaiii je kan. Kau akan dapat PEER PRESSURE bila mana kau lihat ramai teman rapat atau kawan-kawan kau mengalami keadaan seperti gambar-gambar dibawah... sila skroll sekarang!!!
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-


                   
                                    Di majlis perkahwinan Miera dan Liey. Teman seperjuangan di MRSM Kuala Berang

 Nadia Fariza's E-day (MRSM YT-Besut)
Afiqah Zarir's E-day (MRSM Kuala Berang)
Lina's E-day (Matrik KMNS)
Mimi's E-day (MRSM Kuala Berang)
Azah's weds day (MRSM Kuala Berang)
 dan yang paling special....
Iela and her baby. Dia ni antara yang paling awal kahwin. (MRSM Kuala Berang)
looking forward for their engagement this becoming eid
tengokkkkkk...ramai kannn, mana tak aku dapat PRESSURE???

I wanna get married...I wanna get married. My heart's pounding #tanda-tanda terkena PEER PRESSURE. Teruja untuk melangkah ke alam rumah tangga. Walhal umur baru mencecah 23 tahun dua hari yang lepas. Ini semua sebab PEER PRESSURE lah hoi. Hadoiii ramai ok kengkawan yang dah kahwin dan bertunang. Plus my besties pun dah nak melangsungkan pertunangan lepas raya aidilfitri nanti. Nak sedap lagi ditambah pula dengan tekanan kaum ibu-ibu yang tak habis-habis tanya "Bila nak kahwin?" tolonglah makcik-makcik semua, saya dah menyampah dengar soalan itu. Like HELLOOO..aku baru 23 tahun kot. Urus diri sendiri pun tak betul lagi ini kan pula nak uruskan mr. suami.


Kalau kau tanya pasangan yang sedang hangat bercinta sekarang memang ah semua nak kahwin kalau boleh tang tu jugak. Aku pun gitu ah, bila menghadiri weds kengkawan terasa macam nak cakap eh kau turun kejap bagi aku sanding pulak. Boleh? haha. Aku memang kalau boleh nak aje kahwin awal weh..tak caya tengok entry INI. Memang dah gatal sangat dah pun. hihihi.. Tapi tu lah banyak nak kena fikir, dengan belajarnya belum lagi habis, at least kalau dah habis belajar boleh laa take into consideration jugak. Lepas tu ada member aku pulak sound "Weh, kau dah puas ke enjoy hidup single? betul ke kau dah ready nak hidup berdua?" And that question making me to think twice. Eh betul jugak kan, aku tak kerja lagi, tak pernah nak merasa duit sendiri at least biar la dapat pegang duit and enjoy duit sendiri puas-puas. Dapat tabur bakti kat parents apa semua dulu baru boleh nak start fikir pasal kahwin.


Ramai suggest suruh aku tunang dulu, mula-mula aku pun fikir nak tunang jugak. Dah siap cakap dekat mak ayah dah, diorang semua setuju je. Sekali pihak lelaki pulak tak nak. Bakal ayah mertua aku cakap tunang pun bukan boleh buat apa-apa kalau betul-betul nak, nikah terus nikah gantung pun takpe dulu katanya. Mak ayah aku pulak tak setuju nak nikah gantung ni. Bukan apa, susah kerja jadinya, nak kena buat dua kali. Baik buat sekali harung terus kann. So, till now we decide to teruskan hubungan macam biasa lah. Target aku nak kahwin bila dah setahun berkerja. Kira-kira dalam 2 tahun lagi kot kena tunggu. SEKSA wey...okbai!






5 comments:

Cik Bee said...

yes yes yes... kite dalam keadan tertekan sekang! uarggghhhhhh. nok cari manakah lelaki baek dan kachak lagi macho? hahaha

Adahunny said...

hahahah haaaaa hoktu hok susoh tu b...

...❀ farah ❀... said...

hahahaha...memang soalan maut kan- "bile nak kawen?" tu...

ehh btw lina yg ko tulis matrik kmns ni lina yg klasmate ko tu eh? yg slalu dtg lepak bilik tu?

Eikiey Walk said...

ala..lex r...lau jodoh x lari kemane...tp byk kn b'doa...tgk r eki..smpai skunk mane ade pape tnde lg...so nk nek pelamin 2 agak jauh lg....ingt ad lg yg lbh ttknn....

Adahunny said...

farah: yes babe...dia laa huhu

ekiey: tul tu ekeiy apa yang leh buat sekarang sabar je laaa