Nuffnang

Sunday, March 14, 2010

BEWARE GIRLS!! ULAR PALING BERBISA TELAH DIJUMPAI.


What??? Ular????Snakes??? Takotttt.....
(Neway, kiut kan ular albino tu)hehe!

Hati-hati tau korang semua! Baru-baru ni telah dilaporkan ada yang menjumpai spesies ular paling berbisa di abad ini. Haih...Aku memang takut lah dengan ular...Tak kira lah ular tu bisa or not. Yang penting nama dia ular. Ekceli bukan takut sangat pun. But, geli je yang lebih. Euyyyyywwww....(tengah meremang sebab teringat waktu member suruh aku sentuh ular kat satu exhibition @Danga Bay 2 tahun yang lepas).

Okay, back to the topic. Before we go through aku nak tunjuk la sikit gambar-gambar ular yang amat berbisa di abad ini sebelum penemuan ular yang sangat-sangat berbisa dan berbahaya especially for kaum hawa, perempuan, girls dan seumpama dengan nya. Lets cekidaud!


Sumpah aku geli geleman gila tengok ular nih!
Errkk...ada sesiapa yang nak try buat wedding camni gak?

King of the king- King Cobra

Okay lah sebenarnya pics kat atas tu langsung tak berkaitan ngan ular yang aku cakap paling berbisa tu. Kalau korang nak tau macam mana ular tu sila baca artikel kat bawah ni. Aku jumpa di forum Ehoza.com



ULAR PALING BERBISA DI DUNIA

NAMA PENUH : Ularius Kasurus
NAMA SPECIAL : Ular Kadut
LOKASI POPULAR : Seluruh Dunia
JUMLAH SPECIES : Tak Terkira Jumlahnya

DESKRIPSI : Bermata Satu, berkepala mirip kepala cendawan (tapi lainnya yang masih satu spesies memiliki lapisan kulit ekstra, biasanya ada di daerah Asia Timur), biasa berwarna dari pink (Europe) sampai Hitam ( Africa ,Papua). Tidak memiliki taring tetapi memiliki semburan bisa yang sangat sangat berbisa, ukuran biasanya dari sekitar 3"-12" tergantung 20 dari rangsangan atau sub-species.

GEJALA : Menyerang (biasanya) wanita di bahagian bawah perut, mengakibatkan mangsa kehilangan kesedaran sesaat, dan seterusnya diikuti oleh muntah-muntah untuk kemudian perut menggelembung dan rasa sakit yang sangat setelah 9 bulan.
**Catatan: Tidak semua serangan mengakibatkan rangsangan.

NATURAL HABITAT: selalunya mudah ditemui dibilik tidur...
ANTIBODI: Ada beberapa pelalian untuk Wanita, belum ditemui untuk Lelaki, ini kerana efect bisa ular tersebut masih belum jelas pada lelaki.

CARA MENAKLUKNYA:
Bila anda berhadapan dengan Ular ini, Jangan Takut dan jangan pula terke ju t, inilah trik untuk menghadapinya. Pegang lehernya dengan 4 jari anda sementara ibu jari menghadap ke atas.
1.Pegang dengan lembut dan gerakkan tangan anda naik turun.
2.Ini akan mengakibatkan Ular itu jadi sangat Agresif dan Rapuh,sehingga dia akan mulai menyemburkan bisa.
3.Proses mengeluarkan bisa ini sepenuhnya tergantung dari simangsanya.
4. Setelah menyemburkan bisa, Ular kadut akan tidak berbahaya selama sekitar 20 minit.

PENUTUP:

Ular Kadut walaupun berbisa tidak sepenuhnya berbahaya,bila diperlakukan dengan "baik" dapat menjadi peliharaan yang menyenangkan. Terutama bagi kaum Hawa, kerana ular yang ini memang suka bersarang digua dengan kelembaban tertentu. Ular yang ini ju ga kalau hidup di tempat dengan ketinggian tertentu akan dapat menyimpan'bisa' yang banyak dan akan membuat korbannya haru-biru dan menggelepar...gelepar.



Hahahaha...agak2 korang ular apakah itu? Pernah tak korang terserempak ngan kelibat ular ni? Kalau pernah aku nasihatkan korang hati2 la ek...Jangan sampai kena patuk kat ular ganas ni. Chiowwww!

2 comments:

Anonymous said...

nasib baik x pernah terserempak lg..hoho

Adahunny said...

hahaha...jolokow??