Nuffnang

Monday, March 28, 2011

Dia dari Marikh dan saya dari Venus (Part II)


Hye, jom sambung cerita. Actually aku blocked fb M bukan sebab gaduh pasal komen kat fb tu pun. Malam sebelum tu ada cerita lain disebalik cerita. Aku cakap kat dia tak payah amik kisah pasal aku dah sebab aku dah bosan. tak tahu kenapa aku rasa macam serabut sangat dengan banyak kerja nya lagi, silap paham dengan M lagi. So, that's why lah aku cakap cenggitu kat M. M terus senyap sampai keesokannya. Aku pulak yang gila gelabah bila M tak mesej pape pun hari tu, terus senyap. Aku tengok dia online kat fb aku tegur, no response. Aku mesej hp, no response. Aku call, no answer. Weyh, dia betul-betul dah tak nak amik tahu hal aku ke wey. Hah tau kau gelabah. Aku pulak jenis yang cepat hangin plus tak sabar plus suka pikir negatif terus amik keputusan well ok, tak nak amik kisah hal aku, block la fb. Haha tu la sebab aku blocked fb dia. 

Then, duk tak sat dalam 15 minint cenggitu dia call. Aku biar je sampai la 3 kali baru aku angkat. 

M : sorry, tadi ada kerja recording sikit. ada apa call? *wah macam takde pape berlaku je kan*
Aku : Memang dah tak nak amik kisah pasal i ke?
M : dah u yang cakap macam tu kan. so?
Aku : Amboi, abis tu kalau i suh u tinggalkan i, u tinggal camtu je la ek
M : errr..takde la macam tu, eemmm...errr..eemmm abis kenapa cari i balik
Aku : i tahu i salah, sorry *haha padahal, aku tak lengkap takde kau, paham tak*

Perbualan berlanjutan selama setengah jam. Dah ok balik aku ngan M. Haha kejap je. Baru sekarang aku sedar aku tak boleh nak dia jadi macam apa yang aku nak. Sebelum ni aku sangkakan dia tak pernah nak amik tahu hal aku kat fb, tapi dia bagitahu sebenarnya hari-hari dia akan buka profile aku, tengok gambar aku cuma tak tinggal jejak je. Kiranya dia suka stalk dalam diam-diam la. Haha see, dia buat pape senyap-senyap manalah aku nak tahu yang dia care pasal aku ke tidak. Haih, M..so, sekarang i kena faham u macam mana. 

Yang best nya, M buka akaun fb aku then tengok aku chat ngan member laki aku tu, yang aku duk kutuk-kutuk dia. Sikit pun dia tak simpan dalam hati, kecik hati sikit tu ada lah tapi dia pikir positif. Dia memang cool, apa-apa pasal aku semua dia pikir positif. Dia kata pasal chat tu, dia anggap waktu tu aku masih silap faham ngan dia that's why dia tak salahkan aku. Haih kenapa cool sangat wahai sayangku M. M pernah cakap kekurangan aku, kelebihan dia dan kekurangan dia kelebihan aku. Kami saling memerlukan antara satu sama lain. Bila sesekali dia keluarkan ayat, huh ayat power terus. Itulah special nya my mr. M. 

Mulai saat ini, aku akan belajar untuk lebih menghargai diri M, belajar bersyukur dengan apa yang ada dan aku berjanji untuk jadi yang terbaik untuk M. Aku akan belajar menerima perbezaan antara aku dan dia.  Dan aku akan menerima dia seadanya sepertimana dia menerima aku seadanya. Semoga hubungan ini kekal sehingga ke akhir hayat. Doakan kami juga! 


Sayang mr. M ketat-ketat

-The End-
ok bye!


No comments: