Nuffnang

Thursday, April 07, 2011

Apa yang kita perlu tahu tentang ETIKA dan PROFESIONALISMA

*Saya akan membahasakan diri sebagai SAYA pada entry kali ini sebagai tanda profesionalisma*

ehem3x..(clear throat everyone)

2 hari lepas iaitu Selasa, saya telah menghadiri kursus 'ETIKET DAN PROTOKOL' yang dianjurkan khas oleh UTM, sebagai persediaan menghadiri majlis makan malam fakulti yang bertemakan korporat.
Wah feeling2 ahli korporat gitu.

Mengada kan universiti saya, siap ada kursus bagai. Kursus ini wajib kepada semua pelajar tahun akhir, siap diberi exception kelas tahu. Part tu saya suka. hehe

eh..takde orang pun. Ni time rehat laa

Satu pencapaian yang membanggakan bila mana seramai 2630 pelajar tahun akhir berjaya menghadirkan diri ke kursus tersebut.

The talk was given by Pn. Yasmin, an image consultant from Positive Event Solution. Beliau ialah image consultant for company-company besar seperti Petronas, Schlumberger, and etc. Kira hebat lah beliau ni. Dan, beliau memang sangatlah best, her talk was awesome. Tak boring langsung. Banyak info menarik yang dikongsikan. And I jotted down everything she said. Wah semangat gilewww!!

 That day, we were supposed to listen about ethic and protocol for dinner. It was about the image, social etiquette and dining etiquette.

Saya akan buat entry lain berkaitan image, social etiquette and dining etiquette memandangkan banyak sangat yang saya nak bobelkan. Entry nih jom kita enjoy gambar-gambar camwhore saya kat dalam dewan. 




itu sahaja. Kursus sepatutnya berakhir pada pukul 5 pm tapi teranjak sedikit disebabkan pelajar-pelajar UTM excited nak tanya banyak2 dekat Pn. Yasmin.

Apa yang menariknya hari tu kami semua dapat sijil, and duit makan. tak banyak pun, RM5 je, claim for the lunch. Walaupun RM5, punyalah semangat students beratur panjang gileww tahu.



Ok lah, that's all for this time. Will be continue...

No comments: