Nuffnang

Sunday, April 10, 2011

Heh, kerajaan! Tolonglah diskriminasikan puak-puak tak bertamadun tuh.


Siapa puak-puak tuh?
Oh yeah...mestilah puak-puak *batak*  GAY, MAKNYAH, LESBIAN, PENGKID dan sama waktu dengannya tuh.

Yowww! Abe Amani kita

Awwww!...ustaz amirul tewww


Haih..benci betul tengok kaum-kaum depa tuh. Makin mendapat sambutan plak kat Mesia nih. Tengok laa siap ada pertandingan Miss Malaysia Pahang lagi tu. Ore kelate kato 'beci ngelih weh, wat srabut mato jah'. Maksudnya 'tak suka tengok sangat aih, wat penat mata je'. Teror tak teror tak aku translate!



I really can't tolerate with these people. Annoying gila kot. Mesti ramai kaum-kaum tu tak puas hati dengan aku satgi nih. Ah lantak la, ada mak kesah? hahaha cakap pun dah ghupe deme tuh.  Ish..buang2!



Plus, aku ada sebab kenapa aku benci sangat-sangat dengan kaum tuh terutamanya GAY. Ahh peliss...aku ada musuh yang merupakan seorang gay okeh. Dah, tanak cerita panjang-panjang pasal tuh. Dah lama berlalu. Tapi sekarang aku nak highlight kat pengkid dan maknyah. Pasal gay dan lesbian ni kita tak nampak secara fizikal ataupun luaran mereka. Boleh jadi, seseorang itu bergaya seperti lelaki hot, walhal sebenarnya dia adalah seorang gay. Dan boleh jadi jugak seseorang tu bergaya sopan, pakai tudung jugak tapi the truth is dia seorang lesbian. Aaaa aku pernah jumpa tahu. 



Lain kisahnya dengan maknyah dengan pengkid nih. Memang terang-terang kita boleh cam mereka melalui fizikal. Haa ni yang buat aku serabut biji mata nih.  Persoalan yang sering bermain dibenak fikiran aku, kenapa kerajaan tak diskriminasikan saja golongan tersebut? Dah sah-sah menyalahi agama kan? Kenapa? Kenapa? Kenapa?



Aku tengok ramai je nyah dapat kerja sebagai cashier, kat KFC, cikgu pun ramai. Merosakkan bakal profesion aku saja. Kenapa kerajaan sokong mereka dengan memberikan mereka peluana pekerjaan eh?. Cuba jangan bagi kerja kat derang, aku rasa tak ramai yang memilih untuk jadi seperti golongan tersebut. Cuba pulak kalau kerajaan tetapkan golongan maknyah atau pengkid ni tak leh masuk belajar universiti. Mesti ramai yang tak sanggup nak jadi nyah atau pengkid ni kan? Ini tidak, kat universiti aku lah contohnya, ramai gila geng-geng nyah. Selalu juga jumpa derang. Siap ada kelab derang lagi tahu. Aaa ponin palo den mikio nya. Tak kurang juga ngan pengkid, selalu nampak bila naik bas sama-sama nak pergi ke kelas. Ermm..maybe masa derang apply form nak masuk U, pihak U tak dapat trace sama ada mereka ni straight atau pun pengkid atau nyah. Susah juga tu. Tapi tak jadi hal, pihak U boleh amik tindakan lepas derang masuk belajar kan? Contohnya suh pak gad saman ke.. bernas tak idea aku? Rasa macam aku sendiri je yang nak pergi saman derang. Kalaulah aku ni mak gad, dah lama aku buat. Miahahahahahah



Maybe ramai yang akan cakap. "Heh, biaq pi kat depa la nak jadi apa pun. Ada susah kat hang? Kubuq len-len."  Dah tu, memang kubur lain-lain. Satgi depa mati sapa yang kapan dan mandikan derang? Takkan derang sendiri kot. Sapa yang kena usung jenazah depa bawak pi kubuq? Takkan depa jalan sendiri kot? Mustahil kan..So, fikir-fikirkan lah. Kita semua sedara seIslam. Kalau Allah nak turun bala, bukan setakat depa je kena, kita semua pun pasti kena tempias jugak. Ya dop kome-kome semua? Ate..moh le kite pakat-pakat banteras golongan mereka. 


p/s: entry yang merojakkan bahasa kedah+kelate+Negeri9+perak sikit-sikit.

No comments: