Nuffnang

Tuesday, April 12, 2011

Virgin Mary tu halal ke?

Virgin Mary

Ermm...First time dengar nama Virgin Mary dalam cerita Pisau Cukur lakonan Fazura dan Maya Karin. Cerita tu kan berkisarkan kisah mereka dalam cruise. Dalam cerita tersebut ada scence di mana Fazura order Virgin Mary pada bartender. Aku terkaku jap. Erk..minuman apa dia mintak tu? Arak ke? Tapi kalau arak takkan lah kot. Mau kena banned cerita tu nanti. 

Bloody Mary


Oh ye Virgin Mary tu sejenis minuman ye kalau ada yang tak tahu. Aku dapat tahu pun melalui en. google ye, jangan ada yang silap paham ingat aku ni suka clubbing pulak. Aiseh..Virgin Mary adalah versi lain bagi Bloody Mary, di mana Virgin Mary merupakan sejenis minuman koktel tanpa alkohol yang terdiri daripada jus tomato, jus lemon dan (google). Manakala, Bloody Mary merupakan sejenis koktel campuran vodka, jus tomato dan (google). 

Barbican. Emm cuba tengok buih minuman ni kat dalam botol. Ada macam beer tak?


So, kesimpulannya Virgin Mary ni is another version of Bloody Mary lah ye? Ermm walaupun tanpa alkohol, halal ke minuman ni? Seperti yang kita tahu minuman tanpa alkohol Barbican pun tak boleh minum. Apatah lagi Virgin Mary. Pulak tu served pun kat bar. Nama pun dah agak Kristian. Hmmm...tepuk dada tanya selera

3 comments:

akusekepingsekut said...

memang barbican xhalal ke..aku minum tiap mase weh..

Adahunny said...

@sekut: x konfem, aku pon ajem minum gok skali, saem2 aku la hok oyak nyo tokleh minum.

Budak Botak said...

adeiii baru tau nie. he3... Nasib baik ada entry nie, x tgk pon crita pisau cukur tue...

Entry terbaru Jangan Jadi 5 Golongan Blogger Yang Rugi... (",)